dinsdag 21 januari 2014

Update 21-01-14, 22.55
Ik was bij hem omdat hij een expert is op het gebied van de zorgverzekeraars en ik hoopte dat hij mij een stuk wijzer kon maken. Dat is ook wel gelukt. Ik weet nu dat ik me in Nederland moet gaan inzetten voor een breed basispakket en in Europa voor regels omtrent risicoselectie in de aanvullende verzekering.Zilveren Kruis en Agis gaan fuseren. Ik heb maar even het werk gedaan dat kranten niet doen: dat nieuwe bedrijf heeft straks 3,8 mljoen verzekerden. Zeg maar een kwart van alle verzekerden! En dus een enorme onderhandelingsmacht. Moet de NMa hier niet eens gaan optreden?! Misschien moet al die kleine zorgverleners die nu al in de knel komen dat maar eens aankaarten. In het persbericht staat dat (alleen) de Nederlandsche Bank de fusie moet goedkeuren. Dat kan ik me voorstellen. Zilveren Kruis had (in 2011) 5,1 miljard euro omzet. Agis kan ik niet vinden maar dat zal dan wel ongeveer de helft zijn. Dus samen iets van 7,5 miljard! Dat nieuwe Zilveren Kruis is daarmee dan veel groter dan CZ, dat nu de grootste is met 5,5 miljard omzet. Zilveren Kruis is dus straks echt 'too big to fail.' Hallo NMa? Is dat wel slim?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten