maandag 6 januari 2014

Update maandag 06-01-14, 14.05
‘Zorgverzekeraars sturen klant bos in,’ schreef De Telegraaf al op 13 december, ontdekten we nu pas. ‘Het is een janboel bij de klantenservices van zorgverzekeraars. In plaats van de consument goed voor te lichten over alles wat maar met zorg en verzekeren te maken heeft, krijgt maar liefst een op de drie klanten zeer gebrekkige of geheel verkeerde informatie.’ De Telegraaf baseert zich daarbij op een onderzoek van de Consumentenbond onder vijftien zorgverzekeraars. Het onderzoek staat in de Gezondgids voor december. ‘Zelfs op eenvoudige vragen werd onjuist of onzorgvuldig geantwoord.’ En: ‘Het kwam ook regelmatig voor dat een en dezelfde zorgverzekeraar verschillende antwoorden geeft op dezelfde vraag.’ Conclusie: ‘De Consumentenbond geeft geen van de verzekeraars een voldoende voor hun klantenservices. Menzis scoorde met een 5,9 als testoordeel het hoogst. Delta Lloyd en Zilveren Kruis Achmea volgen. FBTO, ONVZ en Salland kwamen het slechtst uit de bus.’ Nu snap ik waarom verzekeraars, bepaalde twitteraars en PR-bureau NRC zo boos waren dat ik mijn aanvraag niet schriftelijk had ingediend. Ja kom op zeg, als de mensen aan de telefoon beroerd zijn opgeleid en dat soort zaken dus kennelijk niet goed kunnen opzoeken, moet je dáár wat aan doen. Hier staat het hele bericht